söndag 28 oktober 2012

Bakningstips

Jag tänkte dela med mig av lite allmänna bakningstips som kan vara värt att tänka på innan man ställer sig i köket:

1. Läs igenom receptet noga (helst ett par gånger), annars är det väldigt lätt hänt att man missar något moment.

2. Ta fram allt du behöver innan du börjar baka (även redskap) så du ser att du har allt innan du sätter igång.

3. Se till att du inte är stressad när du ska baka utan har god tid på dig. Ska något jäsa länge eller frysas in, tänk på att börja i tid!

4. Sätt på lite bra musik! Jag lyssnar alltid på musik när jag bakar. Det är lite som terapi för mig. 

5. Tycker du att bakning lätt blir långtråkigt? Baka tillsammans med någon - kanske syrran, mamma eller en kompis?

6. Ha tålamod. Ibland går det dåligt, ibland går det bra. Man lär sig alltid någonting efter ett misslyckat bak. Nästa gång går det säkerligen bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar