onsdag 19 september 2012

För den late: Chokladbollar

Ibland kan något så enkelt som chokladbollar smaka bättre än något annat. Det är enkelt, går supersnabbt och du behöver inga krångliga recept eller redskap. 15 minuter i frysen och dom så där är perfekt kalla. Ingredienserna finns oftast redan hemma så det krävs ingen planering. Hur bra?
Jag brukar som sagt aldrig ha recept när jag gör mina chokladbollar eftersom det är så simpelt. Jag kanske är lite speciell när det kommer till chokladbollar eftersom jag har i massvis med kakao och kaffe, men det är då jag tycker det blir bäst!

Så här skulle väl mitt recept kunna se ut ungefär:
100 g smör
1,5 dl socker 
2 tsk vaniljsocker
ca 5 dl havregryn
1 dl kakao
några skvättar kaffe
strösocker eller kokosflingor att rulla i

Om det blir för torrt har jag i mer kaffe, om det blir för kladdigt har jag i mer havregryn. How simple is that? Är det svårt att rulla utan allt bara faller isär? Ha i en till klick smör. 
Yummy!

1 kommentar: